Partner serwisu
Drogi i autostrady

Zmodernizują most i przepust na Podlasiu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Data publikacji:
18-09-2025
Ostatnia modyfikacja:
17-09-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
GDDKiA/RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Zmodernizują most i przepust na Podlasiu
fot. GDDKiA Białystok
Białostocka Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na roboty remontowo-zabezpieczające drogowe obiekty inżynierskie w ciągu drogi krajowej nr 16.

Oferty można składać do 3 października do godziny 11:00.

Remont mostu i przepustu

Zadanie zostało podzielone na dwie części. Pierwsza dotyczy remontu mostu w miejscowości Giby w powiecie sejeńskim na odcinku DK16 Augustów – Ogrodniki w km 371+127. Most ma ok. 7,44 m długości ze skrzydłami i 8,14 szerokości z aktualną nośnością 30 ton i został wybudowany w 1955 roku.

Jest to most jednoprzęsłowy o schemacie statycznym belki swobodnie podpartej. Ustrój nośny stanowi płyta monolityczna, a przęsło opiera się na dwóch przyczółkach pełnościennych murowanych z kamienia. Przekrój na obiekcie stanowi jezdnia bitumiczna bez krawężników z obustronnymi poboczami. Obiekt wyposażony w barieroporęcze, po stronie lewej barieroporęcze zdemontowano po zdarzeniu drogowym, które spowodowało uszkodzenie barier, barieroporęczy, części belki podporęczowej i skrzydełek. Odwodnienie obiektu odbywa się poprzez powierzchniowy spływ wód opadowych i roztopowych po skarpach na teren przyległy. Stożki mostu umocnione płytami ażurowymi.

Prace remontowe przewidywane do wykonania obejmują m.in. wykonanie rozbiórek, wbicie dwóch brusów, wykonanie kotew zespalających i przygotowanie powierzchni istniejącego betonu, wykonanie zbrojenia, szalowania i przystąpienie do betonowania, rozszalowanie, odbudowa umocnień, zabezpieczenie powierzchni betonowych oraz wykonanie barieroporęczy i barier zgodnie z SOR.

Droga część obejmuje przebudowę przepustu w Sejnach, również w ciągu DK16 Augustów – Ogrodniki, w km 376+457. Istniejący przepust powstał w 1955 roku. Ma 17 m długości i nośność 30 ton.

Środkową część przelotową obiektu stanowi monolityczna żelbetowa płyta górna oparta na ścianach murowanych z ciosów kamiennych, posadowionych najprawdopodobniej na ławach betonowych. Obustronne przedłużenia części środkowej stanowią prefabrykaty ceowe (ramowe), oparte na fundamentach betonowych. Elementy prefabrykowane na wlocie i wylocie zakończone murkiem betonowym bez kapinosów. Część przelotowa przepustu, z dnem mineralnym, całkowicie zasypana/zawalona i niedrożna. Skarpy drogi i koryta rowu w rejonie głowic przepustu umocnione kamieniem polnym, na zaprawie cementowej z częściowo wypełnionymi spoinami. Umocnienia nie obramowane, luźno zakończone, częściowo wybrakowane. Na wylocie ukształtowane skrzydła skośne z kamieni polnych. Dno w obiekcie oraz na wlocie i wylocie mineralne, nieumocnione.

Prace związane z przebudową będą podzielone na cztery etapy i obejmą m.in. wykonanie iniekcji cementowej w celu zabezpieczenia uskoku od strony wylotu, na styku konstrukcji pierwotnej i prefabrykowanej zgodnie z opisem projektu wykonawczego, usunięcie gruntu oraz ewentualnych nadmiarów iniektu; zaszalowanie uskoku i wypełnienie przestrzeni mieszanką betonową; montaż nowego przepustu, rozbiórkę barier i odbudowę poboczy oraz skarpy.

Kto wykona modernizację?

Zainteresowani wykonawcy mogą składać oferty do 3 października. Następnie GDDKiA wybierze najkorzystniejsze, kierując się w obu przypadkach dwoma kryteriami – ceną stanowiącą 60 procent oceny oraz okresem gwarancji i rękojmi stanowiącymi 40 procent. W obu przypadkach obowiązuje wadium w wysokości 2 tysięcy złotych.

Na realizację zadań wykonawcy będą mieli odpowiednio trzy i cztery miesiące.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Aglomeracja warszawska będzie zabezpieczona energetycznie

Biznes i przemysł

Publiczny Terminal Promowy w Gdyni nadal bez drugiego operatora

Intermodal i logistyka

Warmińsko-mazurskie. Umowa na remont DK16

Drogi i autostrady

Warmińsko-mazurskie. Umowa na remont DK16

Damian Kelman 09 czerwca 2025

Tylko dwóch chętnych na remont DK16 w Rapatach

Drogi i autostrady

Tylko dwóch chętnych na remont DK16 w Rapatach

Damian Kelman 30 kwietnia 2025

DK16 w Rapatach do remontu

Drogi i autostrady

DK16 w Rapatach do remontu

Damian Kelman 12 kwietnia 2025

Zobacz również:

Aglomeracja warszawska będzie zabezpieczona energetycznie

Biznes i przemysł

Publiczny Terminal Promowy w Gdyni nadal bez drugiego operatora

Intermodal i logistyka

Warmińsko-mazurskie. Umowa na remont DK16

Drogi i autostrady

Warmińsko-mazurskie. Umowa na remont DK16

Damian Kelman 09 czerwca 2025

Tylko dwóch chętnych na remont DK16 w Rapatach

Drogi i autostrady

Tylko dwóch chętnych na remont DK16 w Rapatach

Damian Kelman 30 kwietnia 2025

DK16 w Rapatach do remontu

Drogi i autostrady

DK16 w Rapatach do remontu

Damian Kelman 12 kwietnia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij